Friday 11 February 2011

Would you like to have fries with that......


Yasmin sudah cergas. Dah sihat walafiat. Najmi pun sudah sihat, tak demam lagi. Menggeletek nak pergi sekolah. Akmal muka sedey sahaja sbb kena pergi sekolah hari2. Dia tak puas hati abg dia cuti. So aku bagi option, dan pegi sekolah ke nak demam? Diam saja dia, tapi hati memberontak tak nak pegi sekolah... Aku getting better. Badan letih2 lagi . Mungkin banyak makan ubat kot. And kepung anak2 makan ubat. Huih punya la susah...

Lurvy kat umah katanya sihat dari kat sekolah... Ajak pergi klinik follow up taknak, Banyak kerja katanya... Kerja memang tak akan habiskan... Kalau tak ade kerja takde org amik bekerja...


Petang malas masak.. actually bukan dia malas, tanya aku nak makan apa. Aku teringin nak akan nasi ayam. Pederas pergi beli nasi ayam...


Then singgah Carefour kejap... dari nak beli nasi ayam terus beli macam2.


Macam pagi tadi Akmal nak salinan surat beranak nak diberi kat cikgu dia. Aku pergi kedai buku.. Photostat sekupang shj tapi spent sampai rm3 lebih.Ini yang dikatakan "Impulse purchase"


So nasihat aku kat pekedai runcit, apa yang penting, pastikan pelanggan masuk kedai anda dulu...dia tak akan belanja seposen shj...


Dolu2 la, aku masih ingat masa aku mola2 belajaq masuk KFC or McD,,, yg supervisor kat belakang dok jerit "Oferpprais.. oferprais" Aku ingatkan apabenda..

Rupanya " Offer fries"...

Then dgn lembutnya cashier tu ckp " Do you want fries with that"??? tahu tak dgn ayat ni shj,, those fast food chains made millions . Mind you, ni bukan dari burger dan ayam apabala... Ni kira side order yg sesetengah org mola2 tak terpikir pun nak beli... DAri tak mau beli terus jawab" Ok ...y not...Cewahhh.. Tak mau koman,,ckp org putih jugak.. ni cerita dulu-dulu


Sekarang mana ada dengar dah.. La ni lagi terra... Nahaiii,,, depa hentam pakai package,, main set set sekali... tak payah depa offer2 dah... senang kerja,, dgn kolestrol dgn transfat dan segala macam mak nenek lagi di"bundle" sekali.... Nak beli seketul burger kena cakap burger saja.. kalau tak laju ja dia punch satu set.. nak reverse pulak susah, org kat belakang dah kelaparan..


Apasal aku story pasal burger lak ni...Aku rasa aku nak makan burger....yeahhhh

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen dan cadangan.... Please come again

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...