Monday 21 March 2011

Jalan jalan : Hatyai Songkla part III

bahagian ke-3 dari beberapa bahagian........
(story part 1,... part II. )

ni air twister tropicana ( air feveret aku)..kalau ada treasure hunt punya contest, jgn la dok bagi soklan treasure pasal air air..InsyaAllah aku boleh break......sedap air ni..(promote sikit)... ni beli kat Malaysia... kat Thailad tatau ada ke tak...



kastam thailand dekat sadao ..lebih kurang 6 atau 7 km dari border.. biasanya kat sini tak dak org jaga pun... tapi kalau ada memang kena buat declaration kat border masa masuk tadi...kalau tak ada declaration export-import form tu, memang kena patah balik. Dulu aku pi Hatyai amik insuran saja dalam belas RM jer... tak declare apa pun. Kali kedua buat cam tu jugak, sampai kat sini kastam nak form tu...aku tak paham dia cakap apa, aku tunjuk insuran.. dia halau aku balik border.. BOrder border,,, form form... itu ja kastam siam ni tau.... Kali ni aku dah siap2 semua...tak dak org nak check pulak....



Ni dekat dgn hatyai kot..sory nama kuil apa pun aku tak tau... farah main snap saja... total beratus keping gambar diambil.. 4.. 5 ratus kot...




sampai sini aku dah blur..nak tuju mana? bandar hadyai ni besar jugak....tak per ronda-ronda kat town dulu.... Aku nak cari Lee Garden Hotel..mana aku tau hotel ni? masa Q paspport aku tanya sorang budak lelaki ni kat mana hotel yg convenience kat bandar, yang senang nak makan and beli2.. Dia kata Lee garden... tu yang aku pegang...

Mesti org Hadyai tau punya tempat ni, andaian aku la...




Tut-tut... pengangkutan awam paling popular... sekali naik 10 bath saja... yg dekat2 la. kalau jauh rate dia lain..




area dkt hotel aku nak pi...



dah kat hadyai ada 3 branch CIMB thai... aku tanya kat pekan Danok macm mana nak withdraw duit kalau ada kad cimb (M).. kata dia boleh tapi kena call HQ untuk activate dan dapat pin... Aku tak buat pun ..kata staff cimb thai boleh. kata dia!



time makan,, tgh hari...rasa dkt pukul 3. Macam biasa aku tanya org kat mana nak makan Muslim food.. oh near near...Maliam restoran... Mariam la tuh...

Pekana tomyam, paprik. telur bungkus, ikam masak pedas dan ayam kicap... Rege 730 bath untuk satu family...Tomyam dia best!!


Masa nak parking tepi jalan attendent datang cakp parking fees amende tah.... yang aku paham bath saja... berapa bath aku tak tau! hahaha

aku bagi duit malaysia seringgit...dia macm heppy saja...



hotel lee garden full...! so tanya hotel ni Yong Dee hotel .. @ 650 bath (RM66) per nite..amik 2 bilik




bilik luas...2 katil queen size . kalau family 5 org memang sesuai... aku 9 org daaa!!!
kenalah 2 bilik



street hawker....













2 org ni nak sangat baju mcm ni








farah tgh bergaya baju baru dia..aku tak tau la harga dia kat msia murah ke takk..

(add: one f0r 899 bath, second unit discount 50%...by BodyGlove)

;






next morning...bangun cari bfast... kat hotel tak provide. kalau provide pun tak berani makan. So jalan2 sampai market kat depan sana... Masa pegi tadi tinggal kamera kat bilik anak..dia org snap sampai nak habis bateri




jual burung....
( sapa yg bawak "burung" kena jaga elok elok ya...bahaya)



atm machine...main letak mcm tu saja..kalau kat sini, esok datang nak keluar duit mungkin ada tapak simen tu saja












No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen dan cadangan.... Please come again

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...