Friday 29 April 2011

Dilemma...

Assalamualaikum....
Aku kini dalam dilemma, untuk apa aku menulis blog ni. ?? Terkadang aku keliru. Persoalannya, aku tulis blog ini sebagai untuk peringatan diri, catatan diri aku, diary aku ataupun untuk log kehidupan aku???Atau aku menulis blog ni untuk menarik perhatian org membaca... Tujuan asal untuk yang persoalan yg pertama tetapi kekadang kita nak juga org tau pasal kewujudan blog kita....

Oh ya kekadang aku berfikir apa yg org akan fikir bila membaca tulisan aku?? Aku tak sensisitifkah kepada reality sebenarnya atau aku sekadar meluahkan pandangan , tanpa pedulikan apa org nak kata??

Sepanjang aku meninjau dan melewati blog2 org aku melihat pelbagai jenis watak, perwatakan diri mereka yg mengundang pelbagai persoalan terhadap penulisan dan penulis blog masing. Tetapi sekadar itu sahaja kerana aku sentiasa tidak mahu membuat andaian/ atau tanggapan , jauh sekali untuk membuat judgement terhadap empunya.

Moto aku kalau nak komen komen terhadap idea dan penulisan dan bukan komen terhadap empunya. Challenge the IDEA and not the OWNER. Aku sekadar mencari ilmu utk hidup dan kehidupan. Mati dan kematian.

Bab kata pepatah aku “” tepuk dada Tanya akal, masakan yg baharu boleh sempurna”

Dan untuk ini aku akan terus membiarkan dilemma aku berterusan.

2 comments:

  1. bagi saya, saya tulis blog sebab nak lahirkan apa sahaja yang saya rasa .. apa sahaja..

    ReplyDelete
  2. terima kasih belogkiter..i will keep on writing my thought

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen dan cadangan.... Please come again

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...