Friday 10 June 2011

Isu maid lagi.......

Salam to all .....

Aku terkedu lagi bila ada kes kematian pembantu rumah asing kat Malaysia. Memang ramai org mati pun kat mana-mana tapi kalau sebab yang tak sepatutnya sepatutnya kena elakkan.

Berbagai teori wujud pasal kematian. Aku tak mau jump to conclusion as yet tapi agak menyedihkan.

Aku dah lama retirekan maid aku walaupun aku memerlukan, sementelah lagi family yang ramai...

Harap kalau ada foul-play dalm kes ini, pihak kerajaan ambillah tindakan yang sewajarnya.

Cuma aku hairan kenapa tidak dibenarkan rakyat kita ambil maid dari China> Pernah ada cadangan tapi bingkas ditolak oleh seorang menteri (wanita), kalau tak silap aku. Hujahnya kerana takut suami berskandal dgn maid dari China. ( Baca: Suami Cina dgn maid PRC_ People Republik Of China).

Logik ke hujah tu...

Terkadang aku terdengar ada maid yang tak dibenarkan solat atau berpuasa oleh majikan bukan Islam. Tersirap jugak la darah...

Jadi untuk elak perkara yang bertentangan budaya ni, elok saja cadangan tu disemak kembali. Pasal skandal tu pandai-pandai lah jaga suami yerrrrrrr.......

Mungkin cadangan Global Ikhwan pun elok juga..
Arghhh...cadangan suruh isteri buat baik pun ada yang tentang.. Oh!

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen dan cadangan.... Please come again

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...