Monday 30 January 2012

Inilah akibatnya...

Aku selalunya begitu mengambil berat tentang kebersihan lensa kamera. Dan bila ada org tanya kenapa gambar yang diambil kelabu dan tak sharp. Aku akan belek lens kamera depa dulu. Kadang-kadang ada cap jari, stain dan kuah kari pun ada.. wohahaaaaa....
Ye lah bukan sengaja kan... Tak perasan... tapi tahukah anda lensa anda merupakan tempat masuknya cahaya dan kerana adanya cahaya maka adalah imej. Kalau tak bersih memang kualiti gambar akan kurang..

Macam gambar di atas. Aku sangat2 suka composition macam ni. Abih tu dah aku yang ambik, tentulah suka!!! Wohahahah lagi sekali...

Tapi seyes, kalau org tak suka pun, kita mesti suka photo kita...

Kalau ada kekurangan kena keep improve. Itu yang penting.. Tak tau tanya!

Balik kepada gambar kat atas. Lens ada kesan air laut. Ni setelah aku ambik gambar ombak dan batu etc.. Ingat dah cuci dah lens tu...

Kesannya nampak jelas dalam photo ni.. Tak leh buat apa.. Kelabu asap jadinya... Adussss..

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen dan cadangan.... Please come again

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...