Tuesday 3 July 2012

Baru boleh update

9.35 malam...
Aku sampai semula ke hotel kat Bandaraya Miri. Bandaraya??? Entahlah itu yang Zaidi bagitau. Makan malam bersama Zaidi. Kebetulan boleh jumpa dia kat sini. Tak janji pun. Petang tadi aku pergi survey tempat akan nak pergi esok. Dia tengah kunci ofis. Ahh, sure staff sini. Betul tekaan aku. Lepas solat maghrib yang kebetulan masjid dekat dengan hotel, terus pergi makan bersama.
Suasana makin sunyi.. Siangnya pun awal maka malamnya pun sama. Asyik berborak tak sedar yang bagi Zaidi dah lewat dah.

Mendarat pukul 3.20pm tadi. Penuh juga penumpang . Masa check-in hanya 5 atau6 tempat duduk saja boleh dipilih.

Kena datang juga sini “ amid protest by the child”. Tu lah kalau nak kalut tu, dalam satu hari ada ja banyak benda berlaku. Kalau tak, lapang ja weekend aku. Bermula semalam family day di Kuala Gandah. Up close with all the elephants.


My children happy and today they surprised I inform that I am off to Miri, Sarawak. Half my weekend gone. Pukul 10 lebih dah kena ke Airport. Kerja punya pasal kan...Petang pula Along naik flight ke A.Star. Lurvylah yang kena hantar...
Lepak lobby now sambil menaip .. Seorang Cina tua cakap telefon menjerit-jerit. Hurm... soalah-olah mahu jeritan sampai ke penerima kesebelah sana.
Malam ni final bola. Aku tak tahu nak tengok ke tidak. Kejap lagi tidor awal kot. Kalau terjaga, tengok. Kalau tak pun tak apa. Not a priority...

Tetiba suasana kelam kelibut kat lobby ... Ada VVIP sampai . TYT Negeri Sarawak sampai. Patutlah penuh polis trafik berkeliaran. Dengan red carpet. Aku pun tatau nama dia. Tanya staff kat sini pun tak tau. Tak apalah....Nasib baik aku tak terpa nak ambil gambar, sebab ingatkan Ketua Menteri dan Isterinya. Boleh up close juga. Macam aku up close and personal dengan gajah. Hei,, jangan kata aku banding gajah dengan VVIP ya. Cuma keadaan aku yang begitu hampir dengan mereka. Up close but not personal!

Miri... pertama kali aku jejakkan kaki sini. First impression, pemandu teksi sombong.!! Tapi mungkin bukan hari dia kot. Aku tanya sepatah, sekali tu ja dia jawab. Tak pe lah. At least aku cuba bersembang. Dengan lagu Cina yang dari siaran radio berbahasa Cina membuatkan perbualan terbatas. Namun aku impress juga dengan perjalanan dari lapangan terbang ke Bandar Miri. Jalannya luas dan tak sesak. Melaluinya aku melewati dua kem askar. Yang aku ingat kem gerak am ( atau macam tu lah bunyinya). Kemudian nampak Miri Merdeka Mall dan Plaza amende tah. Bandarnya bersih dan agak teratur. Esok hari bekerja mungkin lain suasananya.
Bola...
Hidup ni umpama bola. Kekadang team yang tak baik jadi juara. Begitu kehidupan , kekadang yang tak baik tu terkehadapan. Yang lebih baik tertinggal. Namun kena ingat selalunya yang terbaik yang menang. Selalunya lah. Jadi teruslah menjadi yang terbaik walaupun tak berjaya sekarang. Life is not fair to everybody, so it is fair...
Contohnya, dengan satu sahaja kejayaan yang fluke orang recognise. Macam bola juga, main punya lah teruk tapi dengan satu attack sahaja terus gold an menang. Yang selebihnya asyik defend sahaja.Sebaliknya ada team tu perform terbaeekkk. Hanya satu kesilapan sahaja pertahanan terkena tangan,penalty , terus kalah. Itulah life, ada org dapat keistimewaan dengan satu score shj. Maknanya org terus nampak specialnya. Dan ada juga yang hanya dengan satu kesilapan terus kena penalise. i.e kalah. Contoh perbandingan seperti itulah.
Tetapi kena ingat bahawa selalunya, yang terbaik tu selalu menang. Itu hakikat. Kalau rasa anda bukan yang terbaik atau kurang bernasib baik , janganlah give-up. Teruslah buat yang terbaik. Kepuasan adalah penting.
Bersembang lama dengan Zaidi tadi. Seperti biasa, about financial planning. Manage to impressed him with some of my financial manoeuvre. Its my favourite topics. Ive experienced and done that, so I could talk and talk.
I, at the same time impressed with his religious approach. I learned new thing with new friend. A very informative teh tarik session I think!!!

Update: 3.19 pm. Selasa
Aku kat Miri Airport sambil menikmati Macchiato entah apa nama ntah kopi Starbuck ni. Cakap jelah kopi o ais. Nama saja macam Italy/ Italian bunyinya..ye..yang kalah euro tu.. Tak sodap mana pun. Tu pun dah tanya apa yang favourite, aku nak try..Menyesal beli weh. Samada aku tak reti minum starbuck atau pun memang tak sedap.
Entah apa malangnya, hari ni baru boleh post/update entry yang aku type hari ahad setelah sampai miri ni. Hotel ada internet tapi tak boleh connect. Gila boring ..
Sat lagi Flight 4.10.. ETA KLIA 6.20
Jumpa lagi ,

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen dan cadangan.... Please come again

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...