Thursday 4 April 2013

Masih berteka teki???

Assalamualaikum bloggers and readers..




“Akhirnyaaa”
“Inilah berita yang ditunggu-tunggu”

Itulah antara reaksi yang aku dengar dan amati semalam. Setelah sekian lama mereka ( dan juga aku) menunggu detik bubar. Entah mengapa tapi aku tertunggu-tunggu, walaupun ianya biasa berlaku tiap 4 atau 5 tahun dan telah pun  12 dibubar agaknya.

Namun teka teki berterusan. Bila nak mengundi pulak…???

Adoi, sungguh sungguh nampak depa kali ni. Depa tu pengundi pengundi lah.Semasa pengumuman pembubaran pun ramai jugak tunggu depan tv atau radio macam nak dengar Penyimpan Mohor Raja-raja ( adoi, panjang la pulak) nak umum esok raya..
Wohahaha..

Camnilah! Marilah tunggu sahaja SPR buat kerja. Sekarang ni yang patut kalut ialah SPR. Yang lain tunggu nak pangkah sudah..Tak tau nak pangkah mana? Too bad..

I have decided, Yes, long time ago. At least last few years. So whatever being said masa kempen ni  irrelevant, kecuali lah isu tersebut gempak gila..A month campaign make no different because I ve made my mind. Which one? Yang mana satu aku tak leh bagi tau…tapi yang pasti aku undi parti yang akan menang .

Amboi konfiden nampak…. (Ye lah aku memang konfiden dan aku yakin mereka akan menang kerana no point aku undi mereka kalau aku pun tak yakin). Namun menang tak menang adalah ketentuan Allah..

Disclaimer: Aku hanya yakin dan tawakkal dan ketentuan adalah hak Allah)

Opsss sebelum lupa,,,
 selamat berpilihanraya!!!!
.. tak payah teka lagi bila nak mengundi.


Dan juga Al fatihah kepada Allahyarham  Gee ( Pn Fauziah Muhammad), moga rohnya ditempatkan dikalangan orang solehah. 
Salute sama Sdr Abil @ abil4fauziah@blogspot.com

3 comments:

  1. tak sabar nak balik kg dan nak mengundi ni..hehe
    btol la. pilihan dah buat lama dah. cuma tunggu hari mengundi jea..hehe
    so kempen diorg dah tak jln dah ..haha

    ReplyDelete
  2. sebenarnya kita dah decide dah nak pangkah apa. sebab lama sangat tunggu, siapa dah tukar dua tiga kali. hehe. tapi kali ni sudah nekad nak undi.. yang itu..tapi undi rahsia lah kan

    ReplyDelete
  3. Nak undi yang boleh bantu kami dikawasan kami, tapi rasanya "membantu kami" tu tak lah kot, so pangkah untuk sape dan kenapa masih berlegar dalam fikiran.

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen dan cadangan.... Please come again

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...