Wednesday 10 July 2013

CIMB oh CIMB

Assalamualaikum bloggers and readers..



Entry tertangguh.....


Hari Isnin hari tu, , ada peristiwa menjengkelkan berlaku. Hermmm, tak molek kalau nak mula hari  permulaan kerja dengan omelan tapi bank ni patut dileterkan, khutbah atau komplen kot.

Makanya aku pun ke CIMB pada pagi harmonis, Dengan tujuan nak top up Touch and Go.
Dengan promo mengatakan tiada caj perkhidmatan serta dengan dekat dan mudah dengan pejabat aku pun turun ke CIMB.

Masuk kad, pilih Touch and GO,,arahan seterusnya sentuh kad di pemuka yang ada lambang Touch and GO.

Tak bunyi apa-apa.. Mengetet pun tak.. Teet pun tak.
Kemudian dipaparkan seperti tiada apa akitiviti dari aku. Urusan dibatalkan.. Lebih kurang macam tu lah.
Ok, fine..

Sebenarnya dah bebera pa kali aku cuba nak buat servis tu kat tahun ni. Sebelum ni top up ok saja tapi semenjak dua menjak ni asyik gagal saja.

Dengan berhemah aku masuk bank, fisrt person aku nampak aku nak tanya : “ATM tu untuk tambah nilai Toch and GO ,,kenapa tak boleh ( lagi)”

“Rosak la …”

Aku: “ Itulah saya datang dulu pun tak boleh. Bila datang urusan bank ni trylah juga”

Pegawai bank: “ Itu vendor punya problem la encik kita dah report”

Aku: “ Uish..Rasanya dah 2 3 bulan dah kot. Eloklah buka logo T&G tu kalau servis tak boleh disediakan. Nanti susahkan customer saja”
Aku dalam kecewa sambil bagi nasihat, macam aku pulak consultant bank ni.

Dia menjawab seolah-olah bangga: “ Bukan 3 bulan lagi, dah 6 bulan dahhhhh” Macam aku sorang ja tak aware>

“ 6 bulan dah? Lama tu ..takkan tak baiki- baiki lagi” Aku heran juga… Sambil geram juga cara kebanggaan dia benda tu rosak lama.

“Itulah masalah vendor lah. Kami dah bagitau dah!!”
Dan aku pun sound bank tu…

“ Customer macam kami ni rasanya tak kenal  pun vendo-vendi ni. Sepatutnya servis ni bank kena pastikan sentiasa up and running. Kalau iklankan ada servis kenalah beri jangan salahkan vem=ndor itu dan ini. Kalau tak boleh jangan promo ada servis tambah nilai….bla bla

Senyap kejap pegawai bank tu..Aku pun keluar. Tak nak aku panjanayat aku. Buang karan saja..kalau depa reti pasal customer depa akan betulkan. Kalau tak berbulan lah lagi…..Oh CIMB.

2 comments:

  1. betul tu.kalau nk sediakan perkihdmatan apa apa.pastikan elok.kamu cust,xnk amik tau pasal vendor vendi ni.kan kan.ckp nk marah2 pulak tu.haih sabr jelah.

    ReplyDelete
  2. setuju sangat... kita memang tak kenal tak tau vendor ke apa ke.. yang kita tau... orang orang yang keje dalam bank tu.. so kalau nak nama baik, kenalah beratanggungjawab

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen dan cadangan.... Please come again

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...