Monday 19 October 2015

Aku pernah sesali...

Assalamualaikum bloggers and readers..

Untuk sekian kalinya kali sekolah ditutup.
Musibah angkara tangan-tangan manusia..
Telah dinyatakan bahawa tangan tangan manusialah yang akan merosakkan muka bumi
Indonesia tak pernah dan akan peduli,
Tunggulah kita tahun2 mendatang akan ditimpa musibah ini..

Jiran nak tolong pun ditolaknya.
Baru baru ini terima juga
Setakat melepas batuk di tangga agaknya.
orang nak tolong ..boleh laaaa

"""

Kereta mewah yang amat disayangi.
Pantang kotor segera dia basuh...
tidak dilap sendiri, kedai carwash dia kunjungi.
tersalah cuci? Atau rendah peribadi beliau??..mamat bangla dia belasah.
Arghh aku berduit... dia buat salah..apa salahnya aku tibai.

Bangla kot..kuang hajar!! Herdik susuk yang kepalang ajar..
kereta mahal kot...


Aku pernah menyesali sampai kini..
bila mana marah anak terdelete / terformat gambar dalam digital kamera..
sungguh! Amat meneyesal..
kerena aku tak pasti aku dok tengok gambar tu pun..aku tak ingat pun detik yg terakam..
tapi aku pernah marah..sangat2..
kononnya gambar tu tak boleh dirakam kembali..
arghhh..gambar apa??..adakah aku peduli sekarang..aku pun tak pasti ..
tak ada nilai kot...
Yang pasti sikap marah akan disesali....
Ada jiwayang berharga dari benda yang hilang atau terpadam..

''''''''

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen dan cadangan.... Please come again

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...